30 Temmuz 2014 Çarşamba

Aşksız Gölgeler - Kadir Aydemir

Merhaba!

Aşksız Gölgeler Yitik Ülke Yayınları'nın kurucu editörü Kadir Aydemir'in 22 öyküsünden oluşan, tek solukta okunası harika bir kitap...



90 yılında kaybettiğimiz, ölümsüzlüğünü bize bıraktığı eserleri ile ilan eden Yunan şair Yannis Ritsos'un dizeleriyle başlıyor kitap...

Her şeyimle ele geçirdin beni.
Ölümün alacağı bir şey kalmadı bende.


Öyküler bitmiş bir aşkın ardından kaleme alınan yarım kalınmışlığın yazıya dökülmüş hali adeta. Bir solukta okuduğum, ayraç dahi kullanmadığım kitaplarımın arasında yerini alan Aşksız Gölgeler'de Kara Uyku'yu diğer öykülerden biraz daha fazla beğendiğimi belirterek kitapta yer alan diğer bir öyküden minik bir alıntı ile bitiriyorum yazımı keyifle okuyun bu harika kitabı!

...

Bir kadın yarattım. Dün gece, kalemimle. Kağıtların içinde yaşayan bir kadındı.

"Küçük yağmur çisentileri onun ayaklarını ıslatıyordu. Binlerce, on binlerce yağmur taneciği gökten çığlıklarla düşüyordu, hızla. Yüzünü yukarıya doğru kaldırdı. Gülümsedi, çocuk gibi seviniyordu bu yaptığına. Saçlarından süzülüyordu sular. Hiç üşümüyordu, üstündeki ince giysilere aldırmıyordu. O işte böyle biridir; umursamaz, kendi kuralları vardır yaşamda. Zevk aldığı şeyler herkesten farklıdır. Küçük su birikintilerine basarak yürür. İşe giden bir insanın kaçtığı, üstünden zıpladığı bu sular onun için tam bir oyun alanıdır. Üstüne basar,suları sıçratır, kalkar, yeni bir yer işaretler gözünü kısarak. Bir tane daha, bir tane daha... Onun için önemli değildir paçalarını ısıran ıslaklık. Renk renk çoraplarına işlenmiş olan şirin köpek havlar, tişörtündeki gökkuşağı dışarıya taşar, hazinenin nerede olduğunu gösteren bir ok belirir ortada.

O alaycıdır da. Kendisine aşık olan erkekleri bir güzel işletir. Çok yakınımızda olan Japon mahallesinde bile ondan hoşlananlar var. Yıllar önce küçük çocuklar evlerinin önünde maritsuku oynarlarken, o hep elinde bir gülle dolaşırdı. Çekik gözlü erkekler onun peşinden koşarlar, yüzünü çevirip baktığında ise utançlarından yere konmuş sineklere dönerlerdi. Dedim ya, umursamaz hiçbir şeyi... O... O..." Burada kestim öykümü, onu öldürdüm.

Kendime ihanet edemem.
Ona aşık olmak istemiyordum.


...

Sevgiler!

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder