5 Mayıs 2014 Pazartesi

Origami Sokak Sanatı

Merhaba!

Yeni bir "Pazartesi Yazısı" ile karşınızdayım ^^ Haftaya güzel bir başlangıç yapmak ve savaş içinde olduğumuz pazartesi sendromuna minik bir gülücük atmak isteyenler için yeni bir sokak sanatını inceleyelim istedim ...

Bir peyzaj mimarı adayı olarak çevremi güzelleştiren sanatsal çalışmaları destekliyorum. Boş bir binanın genç yeteneklerin sprey boyaları ile canlanması da oldukça hoşuma giden bir durum fakat tarihi değeri olan mimari yapıların üzerinde bir çizik dahi görmeye tahammülüm yok benim.

Her gün önünden geçtiğimiz duvarlar, yürüdüğümüz yollar ve kullandığımız merdivenler dünyanın yeni harikaları bile olsa duyarsızlaşmaya meyilli insanlarız hepimiz. Önünden ilk geçtiğim zaman heyecanlandığım yapıların "renkli" hallerini o kadar merak ediyorum ki birazdan paylaşacağım geçici ve bunun bir getirisi olarak güncel kalmayı başarabilecek yeni sokak sanatının ülkemizde yaygınlaşmasını umuyorum.

Küçükken yaptığımız tuzluklar dahil olmak üzere yapımı saatler süren hayvan figürleri ile bir çoğumuzun dönem dönem bizzat uğraştığı harika bir sanat Origami. Masrafsız ve her an icra edilebilir olması, kağıtların geri dönüşümüne sanatsal bir dokunuş katması başta olmak üzere bir çok sebepten dolayı sanat listemin favorileri arasında.
 Origami artık sokağa çıktı! 

Fransız sanatçının şehrin her kesiminden insanların katılımı ile aylar süren çalışmaları sonucu ortaya çıkan bu 30.000 origamilik eseri yapamasak bile minik renkli origamiler ile hayatımıza renk katmamızı kimse engelleyemez öyle değil mi? ^^ 





Yürüdüğümüz yolları ve hayatımızı renklendirmek kağıt katlamak kadar kolay aslında ^^ Bunu fark edemediğimiz zamanlarda bize renkli bir çıkış yolu gösteren dostlarımız ise paha biçilemez değere sahip.

Mutlu bir hafta geçirmenizi diliyorum :)

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Kaynak için tıklayınız.

3 yorum:

  1. Tşkler sizin içinde mutlu bir hafta olsun ... Takipteyim Banada beklerim
    http://morlumutfak.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. böyle farklı konularda yazman da çok güzel ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Keyif aldıysanız ne mutlu bana Özlem Hanım'cığım :)

      Sil