2 Mayıs 2014 Cuma

Açlık Oyunları Serisi - The Hunger Games

Merhaba!

Yeni bir seri kitap incelemesi ile devam edelim istedim. Haberlerde gördüğüm uçuşan gaz kapsülleri, gaz maskeli yurdum insanı ve linç girişiminde bulunan bir grup kızgın insan bana seneler önce okuduğum Açlık Oyunları Serisi'ni hatırlattı, geçtim klavyemin başına ^^


Seri kitapları seri tamamlanmadan okumayı sevmediğim daha doğrusu beklemeye sabredemediğim için seri tamamlanır tamamlanmaz okumuştum Açlık Oyunları'nı. Üzerinden 4 sene geçmiş olmasına rağmen günlük hayatımda karşılaştığım görüntüler ve çeşitli objelerin bana kitabı anımsatmasından Suzanne Collins'in başarılı bir seri ortaya çıkarttığını gönül rahatlığı ile söyleyebilirim.



Seri Açlık Oyunları, Ateşi Yakalamak ve Alaycı Kuş isimli 3 kitaptan oluşuyor ve toplamda 1207 sayfalık adrenalin yükseltici bir hayatta kalma oyunu sunuyor okuyucularına. Suzanne Collins okuyucularının başını öyle bir döndürüyor ki kalemiyle, kitapların hepsini temin etmeden okumaya başlamamanızı öneriyorum.

Stephenie Meyer, Stephen King, John Green gibi başarılı ve hayranı olduğumuz yazarların "Bağımlısı oldum, kitabı elimden bırakamadım." yorumlarının yanında benim yorumlarım ne kadar etkili olacak sizin için bilemiyorum ama tek kelime ile "muhteşem" bir seri henüz okumayanlar için okunmayı bekliyor.

Katniss Everdeen'in kız kardeşini kurtarmak adına yaktığı ateşin 13 eyaletli koca bir milleti aydınlatmasına, yazarın sizi ekranlarda canlı yayınlanan ölümcül bir oyun ile kimi zaman ağlatmasına, her şeye rağmen var olmaya çalışan bir aşkın hüznüne ve çok daha fazlasına sahip seriyi 10 üzerinden puanlayacak olursam puanım 11 olurdu ^^ Seriyi okuduktan sonra gelin hep beraber kitaplarda Capitol olarak adlandırılan ve diğer 11 bölgenin emeğini yiyerek lüks içinde sapıtan duygu, insaf ve adalet yoksunu kurgusal karakterlere ve "boyun eğdirmek" için düzenlemiş oldukları Açlık Oyunları'na birlikte lanet edelim olur mu? ^^

Serinin ilk 2 kitabı gişe rekorları kıran yapımlar ile sinemaya uyarlandı bile. Henüz izlemediyseniz en az kitaplar kadar temposu yüksek filmlere göz atabilirsiniz. Alaycı Kuş kitabının ilk bölümü niteliğindeki sinema filmi ise uyarlama filmler takvimimizde Kasım ayının sonlarında yer alıyor ne yazık ki.




Kitapları okuyacak olanlar için keyifli okumalar, filmleri izleyecek olanlar için keyifli seyirler dilerken önce kitapları okuyup sonra filmleri izlemeyi düşünenleri öpüyorum! ^^
Sevgiler...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder