26 Ağustos 2014 Salı

Küçük Prens - Le Petit Prince

Merhaba!

Oldukça uzun sayılabilecek bir süredir yayın hazırlamadığım bloguma geri dönerken hepimizin severek okuduğu Küçük Prens'i de aldım yanıma ^^


Zaman zaman radikal kararlar alarak hayatın yeni maceralarına savrulmayı seviyorum. demiştim size ilk Merhaba! seslenişimi yaptığım yayınımda. Yine öyle bir karar aşamasındaydım ve bir süre bu konular ile ilgilendim deniz, kum, güneş üçlüsünün sarmaladığı bir okuma hali içinde ^^ Blogda olmadığım süreçte minik bir Edirne gezisi de yaptım. Ailemizin büyümesine sevinirken doğaya bir kez daha aşık oldum kırsal peyzaj incelememin ardından. Doğa her geçen gün beni kendine hayran bırakan muhteşem bir oluşum ve onun bir parçası olmak gerçekten özel hissettiriyor! Yokluğumun sebebini kısacık özetledikten sonra blogumla daha fazla ilgileneceğimin de müjdesini vereyim ey sevgili okuyucularım :)

Gelelim Küçük Prens'e...


Antoine de Saint-Exupéry tarafından kaleme alınan Küçük Prens büyüklerin dünyasına yolculuk yapan küçük bir çocuğun hikayesi... Büyüklerin körelen duyusal ve duygusal yönlerini gözler önüne süren harika bir başyapıt. Çocuk kitabı gibi gözüken böylesi bir kitabı övmek ya da tanıtmaktan ziyade kitaptan hoşuma giden bir kaç alıntı ile eğer varsa henüz okumayanların astreoid B612'den aramıza katılan Küçük Prens'in dünyasına göz atmasını istedim. Buyursunlar efendim ^^

...
"İnsanların hiç bir şey öğrenecek vakitleri yok artık. Her şeyi satıcılardan hazır alıyorlar. Ama dost satan bir satıcı olmadığından, insanların dostları da yok artık."
...

...
"Senin gezegenindeki insanlar," dedi Küçük Prens. "Tek bir bahçeye beş bin gül dikiyorlar... Ama yine de aradıklarını bulamıyorlar..."
"Evet, bulamıyorlar," diye yanıtladım onu.
"Halbuki, aradıkları tek bir gülde ya da bir yudum suda olabilir..."
"Haklısın," dedim.
Bunun üzerine Küçük Prens şöyle dedi:
"Ama gözler gerçeği göremez ki. Yüreğiyle aramalı insan."
...

Sevgiler ^^

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder