9 Mart 2014 Pazar

Merhaba!

Blogger ile ilişkisi bir kaç blogu düzenli olarak sessiz sedasız yorum bile yapmadan takip etmek olan birinin 8 Mart'ta aldığı "Hadi kendine güzel bir hediye ver!" kararı sonucu açılmış bloguma hoş geldiniz! Kitaplar ile ilgili yeterince yazacağım için ilk yayınımı kendime ayırmaya karar verdim. Umarım aktif bir şekilde izleyicileri ile buluşan bir blog olduğum zaman merak edip "ilk yayınında ne yazmış bu kız yahu?" diyen birileri olur ^^

90 doğumlu kendi halinde kitap okumayı seven, hayvanlara ve bitkilere aşık biriyim. Ailemi çok seviyorum, neredeyse bütün boş vaktimi ailemin yanında geçirmeyi tercih ediyorum. Birlikte çok eğleniyoruz, kahkaha krizlerine girmediğimiz bir günümüz yok çok şükür ^^ Bunların haricinde öne çıkarabileceğim tek özelliğim (Gökalp adında bir yakışıklının halası olmak dışında ) 3. üniversitemi okuyor oluşum.  Zaman zaman radikal kararlar alarak hayatın yeni maceralarına savrulmayı seviyorum. İktisat okurken mesleğimin beni mutlu etmediğini, masa başında bir işte ömür boyu çalışamayacağımı anladım ve kendimi üniversite sınavında buldum. Tercih döneminde karşıma çıkan Süs Bitkileri Yetiştiriciliği ön lisans bölümü hayatımın önemli dönüm noktalarından biri oldu. Bir süre hem İktisat'a hem de Süs Bitkileri Yetiştiriciliği'ne devam ettim. Mezun olmama 3 ay kala değerli hocalarımın tavsiyesi üzerine dikey geçiş sınavına girdim ve kendi fakültemde Peyzaj Mimarlığı'na geçiş yaptım.Şimdi Peyzaj Mimarlığı'nda okuyorum. Blogumun ismi bu yüzden Kitap Mimarı! Yeni bir meslek yeni bir heyecan benim için :) :)

Uzun zamandır kendimi kitaplarımı listelerken, yeni kitapların çıkış tarihlerini, dağıtım zamanlarını takip ederken buluyorum. Yeni yayın evleri ve yazarlar keşfetmek hoşuma gidiyor. Okuduğum kitaplar hakkında yorumlar yapabileceğim bir blog oluşturma fikri ne zamandır aklımdaymış ki harekete geçmekte bir gram şüpheye düşmedim. Bu konuda standart bir okuyucu olmamın haricinde almış olduğum ekstra bir eğitimim yok. Edebiyat mezunu arkadaşların blogları mesleki açıdan daha dolu daha profesyonel eleştiriler barındırıyor şüphesiz. Zaten benim onlar gibi olma iddiamda yok. Yazım yanlışlarım da olabilir, kitaplara yönelik profesyonellikten uzak yorumlarım da... Kendimi anlatma sebebim biraz da bu yüzden.

Neredeyse bütün harçlığını kitaplara harcayan. Alışveriş yaparken sadece kitapların fiyatına bakmadan sepetine ekleyen birileri var mı oralarda? Sen de hoş geldin kardeşim seni çok iyi anlıyorum! ^^ Kitaplığım en değerli hazinem. İçinde edebiyat açısından oldukça değerli eserler de var, çıtır-çerez diye nitelendirdiğim bir solukta okunabilen edebi açıdan yapı taşı niteliğinde olmasa bile insanı rahatlatıp eğlendiren kitaplarımda. Ortaokul/lise zamanlarımda klasiklerin büyük bir çoğunluğunu okuduğum için polisiye ve gerilim türündeki eserlerle son 2-3 senedir tanışıyorum. Şu sıralar en sık okuduğum kitaplar bu kategorilerde oluyor bu sebeple. Ama zaman zaman açıp defalarca okuduğum her okuduğumda ayrı zevk aldığım kitaplarım da var tabi...Okumadığım kitaplarım sayıca 10'un altına düşmez asla. Her zaman yeni kitap alışverişine açığım. Kimi zaman bir tane ama çoğunlukla toplu kitap alışverişi yapmayı seviyorum. Kitapçılarda zaman geçirmeyi seviyorum. Büyük zincir mağazalardan tutun da minik sahaflara kadar sevdiğim ve düzenli ziyaret ettiğim bir kaç favori kitapçım var. Zaman içerisinde onları da paylaşacağım sizinle.

Daha önce gitmediğiniz bir yere gittiğinizde ilk önce kitapçıları geziyorsanız, kitap okumak sizin için bir hobinin ötesinde ihtiyaçsa, her zaman elinizin altında mutlaka bir kitap varsa, basılmasını/Türkçeye çevrilmesini dört gözle beklediğiniz kitapların listesi ve en önemlisi almak/okumak istediğim kitaplar listenizin sonu hiç gelmiyorsa sizinle birbirimize çok benziyoruz aslında :)

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

2 yorum:

  1. Merhaba, hoşgeldin diyeyim aramıza (Blog yazarlığına) :) Ben de kitap okumaya tam anlamıyla yaklaşık iki yıldır başladım diyebilirim. Yani daha çok yeniyim :) Yeni çıkan herkesin o an okuduğu kitaplar konusunda da "popüler kültür meraklısı" hissi nedeniyle ben de senin gibi bir süre bekleyen, daha sonra kimseciklere göstermeden okumayı tercih edenlerdenim. Yazılarını merakla bekliyorum.
    Kendi bloguma da beklerim; kizilcikserbetimm.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun beni oldukça sevindirdi :) Blogunu hemen inceleyeceğim. Kitap okuma yolculuğunun uzun ve mutlu edici olmasını dilerim. Sevgiler...

      Sil