12 Şubat 2015 Perşembe

Melek Son Savaş - L.A. Weatherly (Angel #3)

Merhaba!

Melek Üçlemesi'nin 3. ve son kitabı olan Son Savaş yorumum için buyursunlar efendim...


Seri kitapların özellikle üçlemelerin okuyucular için harika bir okuma keyfi verdiğini düşünüyorum. İlk kitapta hayatımıza giren karakterler ile yeni bir arkadaş ediniyormuş hissi yaşıyor, ikinci kitapta temposu yüksek fantastik bir maceranın içinde yok oluyor ve son kitapta sevdiğimiz karakterlere veda ediyor oluşumuzun hüznünü hissettiğimiz buruk ama bir o kadar heyecanlı okuma hali içinde kayboluyoruz. En azından durum benim için her üçlemede böyle ^^

Seri kitapları, seri bitmeden okuyamama sabırsızlığından muzdarip olduğum için oldukça geç tanıştığım bir seriydi DEX'in okuyucular ile buluşturduğu Melek. İlk kitabın ilk sayfalarında daha doğrusu yarı melek Willow'un hayatını ve başına gelecekleri merak etmeye başladığım ilk an serinin diğer kitaplarını da temin ettim ve araya başka kitap almadan Melek Üçlemesi'ni okuyup bitirdim. Son Savaş'ta yazarın ilk kitaplardan yaptığı anımsatma bölümleri ve karakter hatırlatıcı paragraflar okuma hızımın bir yere kadar düşük ilerlemesine sebep olsa da Son Savaş kesinlikle serinin en soluksuz okunan kitabı!


Willow, Alex ve Seb'in On İkiler'in yok olmasıyla parçalanan Meksika'dan kaçmasını ele alarak başlayan kitap tam anlamıyla bir yıkımı anlatıyor. Dünya artık eskisi gibi değil ve Raziel'in Melekler Kilisesi, kurduğu cennetler ile yıkılan dünyanın tek hakimi. Paschar'ın öngörüsü dünya üzerinde melekler için yok edici gücün Willow olduğu yönündeydi fakat ne Willow ne de Alex'in ne yapacakları hakkında hiç bir fikri yok.

Seb ile Willow'un hatta Willow ile Alex'in arasındaki ilişkinin bile yerle bir olduğu tam anlamıyla yıkım içinde geçen Son Savaş'ta serinin ilk 2 kitabında cevabını bulamadığımız bütün sorular cevaplanıyor ve Alex & Willow çifti onlara yardım eden ve sevdiğinizi düşündüğüm bütün karakterler ile farkı yer/zaman ve boyutlarda bir araya geliyor. Ben özellikle İkinci Dalga'nın geldiği gün hayatı pahasına Willow'un kaçmasına yardım eden Jonah ve Willow'un en yakın arkadaşı Nina'yla bir okur olarak vedalaşma fırsatı bulduğuma çok sevindim ^^

Sayfalar ilerledikçe artan gerilimin, okuyucuda hiç bir soru işareti bırakmayan bir sonla çözülmesi, karakterlerin geleceğine dair okurlara minik ipuçları veren son bölüm ve seri boyunca yakalanan bütünlük ve bütün karakterlere veda edebildiğimiz ince düşünülmüş bir kurgu ile yazarın yaklaşık 1 senede kaleme aldığı Son Savaş'ı bitirdikten sonra L. A. Weatherly hayranı olmamak mümkün değil!

Kıyamet gününde karşı karşıya gelen melekler ve insanların nefes kesici Son Savaş'ını mutlaka okumalısınız benden söylemesi :)

Serinin diğer kitaplarına dair yorumlarıma Melek ve Melek-Ateş bağlantıları üzerinden ulaşabilirsiniz.

Sevgiler!

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder