1 Ocak 2015 Perşembe

2014 Güncesi

Merhaba!

Yeni yıl heyecanını henüz kaybetmediğimiz, tarih yazarken elimizin ısrarla 2014 yazmaya meylettiği, hediye paketlerinin dostlar arasında el değiştirdiği 2015'in ilk günlerinden merhaba a dostlar ^^
Yeni yıla nasıl girersem bütün yıl öyle geçer diye düşündüm ve yılın ilk gününde blogumda olmak istedim ^^

Ay ay okuma durumumu paylaştığım ve blog yayını hazırlamadığım kitaplardan bahsettiğim günce yazımı aralık ayına özel olarak yıllık envanter kıvamında hazırlayayım dedim. Bitki çaylarınız, kurabiyeleriniz ya da sımsıcacık kahveniz hazırsa buyursunlar efendim...



Size ilk "Merhaba!" dediğim mart ayından beri okuduğum kitapları listelemek konusunda daha dikkatli davranıyorum fakat öncesinde bu listeyi tarih sırasına göre değil de yazar isimlerine göre alfabetik tuttuğum için senenin ilk 3 ayı hangi kitapları okuduğumu hatırlamam pek mümkün olmadı ne yazık ki. Yılın sonlarına doğru bir ay elime kitap eli değmediği için de okuma listem geçen senelere göre biraz daha az oldu galiba pek emin olamadım. Sonuç olarak;

♥Ben 2014'de okuduğum kitaplarda aradığımı buldum, büyük bir okuma keyfi yaşadım ve yeni yazarlar ile kitaplığımdaki özellikle yerli yazar çeşitliliğimi arttırmaya devam ettim.
♥Senelerdir hayranı olduğum yazarların yeni kitaplarını görünce midemde kelebekler uçuştu.
♥Toplu taşımada elinde kitap gördüğüm insanların kitap kapaklarını inceleyebilmek için 2-3 boyun tutulması riski geçirdim ve kitap fuarında kitap kokusundan sarhoş olan ilk ekosistem canlısı olup Guinness Rekorlar Kitabı'na başvuruda bulunmayı düşündüm.
♥Kitaplığım için 735232 kere "Yer kalmadı. Bu sefer gerçekten kalmadı" dedim ama emektar mobilyam dolu olmasına rağmen her yeni kitabıma minik yaşam alanları sunarak beni 735230 kere şaşırttı. (son 2 defasında şaşırmadım)
♥Kitaplığımın tek ve en büyük sponsoru babamın bana verdiği harçlığın yemek ve yol parası hariç %95'ini ve bir ay süren iş hayatımın getirisi maaşımın %100'ünü kitaplara harcadım. (yıllık kitap bütçemi de hesapladım ama söylemeye dilim, yazmaya elim varmadı)
♥25'e yakın hediye kitap aldım, 25'e yakın kitap hediye ettim. 2 blog çekilişi düzenleyerek şanslı okuyucularımı sevindirdim.
♥Yıl içinde arkadaşlarıma/blog okuyucularıma sayısız kitap önerisinde bulundum, sayısız kitap muhabbeti yaptım ve 100'e yakın blog yayını hazırladım.
♥Sonuç olarak 2015 yılına kendimi hazır hissediyorum. Yeni bir hayat, yeni bir gelecek planı ve kariyer hedefiyle yeni yılın güzel geçmesini umuyor ve daha fazla kitap okuyabileceğim bir yıl olmasını istiyorum 2015'in ^^

Gelelim 2014 Yılında okuduğum kitaplara. Yazının ilk satırlarında bahsettiğim gibi eksiği çok fazlası yok bir liste çıkartabildim...

Neşter Müziği  - David Carnoy
Sistem - Karl Olsberg
Kara Yağmur - Karl Olsberg
Gölge Hırsızı - Marc Levy
Kitap Hırsızı - Markus Zusak
Aşka Veda - Can Dündar
Anlatmak İçin Yaşa - Lisa Gardner
Jane Eyre - C. Bronte
Kayboluş - Ken Grimwood
İnci Küpeli Kız - Tracy Cevalier
Budala - Dostoyevski
Sen Olmasaydın Ben Ne Yapardım - Guillaume Musso
Sisle Gelen Yolcu - Jean-Christophe Grange
Sherlock Gibi Düşünmek - Daniel Smith
Şüphe Asla Uyumaz - Sir Arthur Conan Doyle
Vişne Çürüğü - Aylin Acar
Sabah Denizi - Margaret Mazzantini
2014 Yıllık Burç Yorumları - Sema Fener
Masumiyetin İçin Savaş - Tess Gerritsen
Şeytanı Uyandırma - John Verdon
Ve Dağlar Yankılandı - Khaled Hosseini
Bin Muhteşem Güneş - Khaled Hosseini
Tüm Yönleriyle Burçlar - Nil Peri Gökçe
Sıkıysa Yakala, Arsen Lüpen - Maurice Leblanc
Martin Eden - Jack London
Mahşer - StephenKing
En Son Yürekler Ölür - Canan Tan
Mutsuz Aşk Vardır - Kadir Aydemir
Özgürlük - Sema Fener
Yeşil - Ted Dekker
Seri Katiller -2 - Fikret Topallı
Korkak Yiğitler - Turgay Yılmaz
Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var - Ataol Behramoğlu
Berrin - Ercan Akarsu
İçindeyim - Barış Çağrı Genç
Kemik Adamın Kızları - Ted Dekker
Aşk ve Gurur - Jane Austen
Proje: Ölümcül Virüs - Tess Gerritsen
Sonsuzluk İçin 7 Gün - Marc Levy
Kırmızı Pazartesi - G. G. Marquez
The Profesyonel - Yüce Zerey
Uyuyana Kadar - S. J. Watson
Boş Koltuk - J. K. Rowling
Peter Pan Ölmeli - John Verdon
Aşk Büyük Harfle Biter - Kinyas Kartal
Var Olan Ada - Susanna Tamaro
Kocan Kadar Konuş - Şebnem Burcuoğlu 
Geyikli Park - Sunay Akın
Aynı Yıldızın Altında - John Green
Dokuza Kadar On - Özdemir Asaf
Adalet - Kolektif
Mekanik Kalp - Mathias Malzieu
Gelecek Sefere - Marc Levy
Soğuk Yazgı - Kadir Aydemir
Aşksız Gölgeler - Kadir Aydemir
Soğuk Öpücük - Amy Garvey
Süper İyi Günler - Marc Haddon
Dikkat Vücudunuz Konuşuyor - Ahmet Şerif İzgören
Kayıp Aranıyor, Aşk - Pucca
Ruhun Yolculuğu - Hakan Kırkoğlu
Hayvan Çiftliği - George Orwell
Doğanın İnovasyonu - Şafak Altun
Benim Hüzünlü Orospularım - G. G. Marquez
Subliminal A.Ş. - Ferdi Bişkin
1001 Fıçı Bira - Ferhat Uludere
Bütün Şiirleri - Nazım Hikmet
Kendi Sesinden Şiirler - Nazım Hikmet
Ocak Ayındaki Karasinekler - Engin Yılmaz
Zor İnsanlarla Zorlanmadan Baş Etmek - Özden Aslan
Hepsi Gerçek - Kolektif
Dövüş Kulübü - Chuck Palahniuk
26. Seviye - Anthony Zuicker
Toza Sor - J. Fante
Bunker Tepesi Düşleri - J. Fante
Ve İşte Onu Böyle Kaybedersin - Junot Diaz
Fotoğraflar - Barış Çağrı Genç
Pembe ve Yusuf - Canan Tan
S*ktir Git İsakovski - İgor İsakovski
Tuhaf Alışkanlıklar Kitabı - Kolektif
Duvarların Dili Olsa - Alice Clayton
Sessizliğin Bekçisi - Kadir Aydemir
Deliduman - Emrah Serbes
Doku - Burcu Seçmeer
Hayatta Başarılar - Bahadır Zengin
Karanlığın Ayak İzleri - Tess Gerritsen
Tutunamayanlar - Oğuz Atay
Üzümün Kardeşliği - J. Fante
Tekinsiz Kitap - Jeremy Dyson
Semerkant - Amin Maalouf
Küçük Prens - Antoine de Saint-Exupery

Blogda yorumladığım kitapların bağlantılarını listeye ekledim kitap ismine tıklayarak yıl boyunca yorumladığım kitaplara ulaşabilirsiniz ^^

2015'de okumayı düşündüğüm kitapları henüz listelemesem de kendime 100 kitap okuma hedefi koyup bu hedefi aşmayı dileyerek sonlandırıyorum yazımı.

Yeni kitap yorumlarında görüşmek üzere ^^
Sevgiler!

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder