9 Kasım 2014 Pazar

Kitap Fuarı Güncesi

Merhaba!

Kitap okuyucularına kasım ayını sevdiren, aylarca fuar krizlerine girip, dört gözlü boş bir kitaplık ile hasret çeke çeke beklediğimiz, gönlümüzün sultanı kitap fuarı 8 Kasım itibariyle sonunda başladı!

İlk defa bir kitap bloggerı olarak katıldığım fuardan bol görselli, tanıtıcı cillop bir yazı hazırlayarak dönmeyi çok isterdim fakat babamın tabiriyle fuar alanına adım atar atmaz lunaparka giren 5 yaşımdaki halime geri dönmüş bulunmaktayım :D Sevinçle stant aralarında seke seke dolaşmaktan tek bir kare fuar içi fotoğraf çekemedim. Hoş çeksem bile yayımlamazdım sanırım çünkü diğer şehirlerde düzenlenen fuar haberlerini okurken o büyülü atmosferin içinde yer alamamak bana işkence gibi geliyordu. Kitaplarımı kucaklayıp eve getirmiş, 4 saat süren metrobüs yorgunluğunu üzerimden yeni yeni atabilmişken sıcağı sıcağına aldığım kitapları paylaşmak istedim.

Ana fikri "Fırsatınız varsa gidin, yeni kitap kokusunun sarhoş ediciliğine bırakın kendinizi!" olan yazım için buyursunlar efendim...


Beni görmeyeniniz var mıydı bilemedim öncelikle fuar çıkışı sevinçten uçmuş, kitap kokusuyla sarhoş olmuş halimi paylaşayım istedim ^^ İşte karşınızda Kitap Mimarı :) ve evet bu 20 kilo vermiş halim hahahah

Fuara bu yıl geçmiş yıllara oranla oldukça minik bir bütçe ayırabildim. Sene içinde biriktirdiğim fuar kumbaramı yaz indirimlerinde harcayıp 70 kitaplık sağlam bir stok oluşturduğum için bu yıl fuar bütçem 250 TL'ydi. 225 TL'sini harcadığım minik bütçemle tam olarak (üşenmedim hesapladım bazen iktisatçı kişiliğimi engelleyemiyorum) 420 TL'lik kitap satın alınca iyi ki gitmişim diyorum fuara. Hani oradan 2 kitap alsa bile insan binlerce kitabın içinde bulunmanın ruh rahatlatmasını kitapçıda bulamadığımız için kitap fuarı kaçırılmaz, kaçırılmamalı!

İlk defa liste yapmadan gittiğim kitap fuarından aldığım kitaplarımı, görsellerimin vazgeçilmez arka planı pembe yatak örtüme serdim bir heves. Bazen pembeyatakörtülükız blogu da mı açsam diye düşünmüyor değilim hani, 3 görselden 2'si pembe yatak örtülü :D


Yitik Ülke Yayınları koşa koşa bir heves ziyaret ettiğim ve doyamadığım ilk yerdi ^^ Ailece gittiğimiz kitap fuarında yüksek enerjileri ve ilgileri ile hepimizi ayrı ayrı memnun ettiler. Yazar kadrosunun azımsanmayacak bir çoğunluğu stantta sıcacık gülümsemeleri ile okuyucularını bekliyor ve hoş dileklerinin altına imzalarını atmayı ihmal etmiyorlar :) Ayrıca henüz dağıtımı yapılmamış yeni kitapları fuarda bulabilirsiniz ve ağaç tohumundan kaleme, birbirinden ilginç koleksiyonluk özel tasarım ayraçlardan, sıcak çaya kahveye Yitik Ülke'de yok yok! En önemlisi de samimi, sıcak, gülümseyen bir sürü dost görüyorsunuz. Baş ucu kitap sehpamın yeni konuğu Yitik Ülke kitaplarım ise şu şekilde efendim;


Sessizliğin Bekçisi Kadir Aydemir'den, Doku Burcu Seçmeer'den, Yeniden Başlangıç Meridyeni Esra Tanrıbilir'den, Giden Yolcu Sıtkı Silah'tan, ilk basımını bulamadığım ama 2. baskısını sevgiyle kucakladığım Siyah Sardunyalar Nilgün Şimşek'ten imzalı ^^ Gönül isterdi ki Melike İnci'yi ve Barış Çağrı Genç'i de dünya gözüyle görebileyim ama haftaya şansımı bir daha deneyeceğim sanırım :)

Parantez Yayınları fuar öncesi mutlaka ziyaret edeceklerim arasındaydı. Online kitap alışverişi yapmadığım için kitaplarını bulmakta zorlanan yeni bir Fante okuyucusu olarak Parantez Yayınları'nın kitaplarını Yitik Ülke Yayınları'nın standında bulunca pek sevindim. Şimdilik yeni bir Fante kitabıyla yetineceğim ne yazık ki, aradığım diğer kitap yoktu :/ Tübitak fuarda ziyaret etmeyi sevdiğim bir diğer yayınevi. Kitaplarını seviyorum hatta yeğenime aldığım 5+ yaş kitapları bile büyük bir zevkle okuyorum :D Şeytan Yıldızı ön okuma kitapçığını okuduğum bir kitaptı, aklımda kalıcı bir yer etmiş olmalı ki görünce satın almak için saniye düşünmedim ^^

Canan Tan okumayı seviyorum. Bizim insanımızı, bizim hikayelerimizi yazıyor. Yeni kitabının ön okuma kitapçığını incelemiştim ve mutlaka okumalıyım demiştim. Doğan Kitap ön okuma kitapçıklarını bolca dağıtmaya devam ederse bu gidişle ayrı bir kitaplık yaptırmak zorunda kalacağım Doğan Kitap, Ceoplus, Doğan Novus ve DEX kitaplarım için sanırım :) Azımsanmayacak sayıya ulaştılar ve tanıtım, bilgilendirme, ön okuma konusunda açık ara diğer yayın evlerine fark atmış durumdalar.
Deliduman'dan bir paragraf okutmuştu arkadaşım ve bir saat süren yol boyunca(42T otobüsü, deneyin çok seveceksiniz) kahkahalarıma engel olamamıştım ^^ Büyük bir merak ile okumaya başlayacağım ilk Emrah Serbes kitabımı  :)



DEX'in geçtiğimiz aylarda bize erken fuar havası yaşatan eve kucak kucak kitap taşıma özlemimizi dindiren indirimden okunmayı bekleyen kitap sayım oldukça fazla olduğu için çok çok merak ettiğim 3 DEX kitabını aldım geldim, ne iyi ettim değil mi?



Tess Gerritsen hayranlığımı fark etmişsinizdir. Pek severim tıbbi gerilimin kraliçesinin yazdıklarını ^^ Koleksiyonumda olmayan iki yeni Tess kitabını da kucakladım getirdim kitaplığıma :)



Okul hayatı bu yıl başlayan ve şimdiden azımsanmayacak bir kitap sayısına sahip olan minnak kitap kurdum, yeğenim Gökalp'in hediyeleri ise bunlar efendim ^^ Geleceğe yatırım yapmak istiyorsanız minik elleriyle çocukların kitaplara sarılmasına izin verin! Bizi onlar kurtaracak ve bu ancak kitaba kaleme yakın olurlarsa mümkün olacak...


Fuar dün başlamış olmasına rağmen bu gün gitmemin güzel ve özel bir sebebi vardı. Uzun zamandır söyleşisine katılmayı dilediğim, kitaplarıyla tanıştığım zamandan bu yana okuyucusu olduğum, hayata karşı duruşu ve insan hayatına, bir ülkenin geleceğine attığı isimsiz imzası ile saygı duyduğum Ahmet Şerif İzgören'in söyleşisine katılmak için bu gün gittim fuara. Ailem ile birlikte katıldığım 1 saatlik söyleşiden çıktığımız zaman bütün salon gibi biz de bir kez daha hayran olduk kendisine. Fotoğrafımı çekmeyin ricalarını dinlediğimiz için söyleşide fotoğraf çekmedik ama ömür boyu aklımızdan çıkmayacak harika bir saat geçirdik...

Fuara yaptığım ilk ziyaretim böyle geçti. Çarşamba günü bir kez daha fuarda olacağım Hayrettin Karaca'nın söyleşisine katılmak için :) Fuar muhteşem, gelsenize :) :)

Sevgiler ve keyifli fuarlar...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder