11 Ekim 2014 Cumartesi

Eylül Ayı Güncesi

Merhaba ^^

Size ilk Merhaba! dediğimden bu yana 7 ay geçirmişiz ^^ Sanırım büyük 1. yıl çekilişim için şimdiden alışveriş yapmaya başlamalıyım :) Blogumu ve beni yalnız bırakmayan, mail ve mesajları ile yüzümde gülücükler yaratan sevgili okuyucularımı mutlu edecek bol hediyeli bir çekiliş düzenlemeyi düşünüyorum. Bu ay ne okudu bu kız sorularınızın cevabı olacak nitelikte hazırladığım günce yazımda bu ay kitap yok, Kitap Mimarı var ^^ Sebeplerini ve neden kitaplara değinmediğimi okumak isterseniz eğer çayınızı/kahvenizi kapıp gelin haydi sohbet havasında bir yazı sizleri bekliyor...

Okuma yazma öğrendiğimden bu yana kitap okumadan geçirdiğim en uzun ve mümkünse bir daha asla tecrübe etmek istemediğim mola hakkımı kullandım geçtiğimiz 3 hafta boyunca. Ay o ne rezil bir 3 haftaydı anlatamam size. Akıl sağlığını koruyabilmek için insanın ciddi bir direniş göstermesi gerekiyor kitap okumadığı günlerde, kitap okumayan insanlar nasıl yaşıyor anlayamıyorum. Kitap okumadığım günlerde kendimi puzzle yaparak oyalamaya çalışmamın sonucunda evimizde duvarları göremez hale geldik :D Bitirdiğim, astığım ya da çerçeveci yolculuğu yapmayı bekleyenler metrobüs kuyruğu kalabalıklığına ulaşınca bu uğraşıma da son verdim ve hiç bir şey yapmamaya başladım. Mükemmeldi! En azından ilk bir kaç saat :)

Hani her insanın durup, soluklanıp, hiç bir şey yapmadan ve düşünmeden hayata dair önceliklerini sıraladığı içsel yolculuk anları olur ya... Onlardan birindeydim. Kafamı, hayatımı ve kendimi toparlayabilmek için hayattan çaldığım ve kitap dahi okumayacak kadar kendimi soyutladığım şu 3 hafta bana bir şeyi hatırlattı;

Hayat muhteşem! Dışarıda yaşanılası harika anılar var bizi bekleyen ve muhteşem doğasıyla bu koca evren her bir köşesi ile günü dolu dolu yaşamayı hakediyor.

Yaşıyorsak eğer bunun hakkını vermeliyiz ve mutlu hayatımızı gölgeleyecek şeyleri hayatımızda tutmak gibi gereksiz bir yüke katlanmamalıyız. Bu bir insan da olabilir hayatınızdaki, sizi rahatsız eden bir eşya da gerçi bu ikisi aynı tür meşenin odunu gibi, ikisi de aynı yani.. Sorun her neyse, içinizi bunaltan ya da mutlu olmanızı engelleyen şey her neyse söküp atın onu! Sizi sınırlandıran hiç bir şey olmamalı hayatınızda. Hatta öylesine büyük bir boşluk yaratarak sökün ki bu fazlalıkları sonrasında gelen şeyi daha güzel bir yerde ağırlama mutluluğunun ne kadar baş döndürücü olduğunu öğrenme fırsatınız olsun. Cümlede fazlalık kelimesi geçmişken son 3 hafta içinde verdiğim 15 (on beş o.O) kilocuk geldi aklıma bir mutlu oldum. Aynaya baktığımda gördüğüm Ceren bile beni mutlu ediyor artık :) Mutlu olmak kesinlikle harika bir his ^^ İnsana yaşadığını hissettiriyor :)

Bu ay size önereceğim yeni bir kitap ile gelmedim fakat öneri hakkımı Lezzet Dergisi Ekim Sayısı'ndan yana kullanacağım :) Fairy sponsorluğunda gerçekleştirilen "Fairy ile Lezzet Mutfak Atölyesi" kapsamında Karadeniz Mutfağı Workshopu'na katıldım ve hayatımda ilk defa mutfağa girip yemek yaptım :) Becerikli partnerim Özlem Turan'ın Karadenizli ve hamarat olmasının avantajlarını da kullanarak ortaya Lezzet Dergisi'nde kullanılmak üzere fotoğraflanacak güzellikte lezzetli yemekler çıkarttık. Harika bir deneyim oldu bizim için. Fairy, Lezzet Dergisi ve EKS Mutfak Atölyesi'ne geçirdiğimiz harika gün için teşekkür ederim.




Önümüzdeki ay yeni kitap önerilerinde buluşmak dileğiyle bol kitap okumalı günler dilerim...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder