15 Temmuz 2014 Salı

Mekanik Kalp - Mathias Malzieu

Merhaba!

DEX'in okuyucularını sevindiren 5 TL'lik kitap kampanyası kapsamında yer alan ve geçtiğimiz günlerde temin edip okuduğum Mekanik Kalp'i tanıtmaya çalışacağım bir yayınımla daha karşınızdayım efendim şimdiden keyifli okumalar diliyorum ^^

Mekanik Kalp, Mathias Malzieu'nun kaleme aldığı, dünyanın en soğuk gününde kalbi donmuş bir şekilde doğan, yaşayabilmesi için kalbine monte edilen saat ile inzivaya çekilmiş uzun bir ömür süren Jack'in masalsı hikayesini anlatıyor.


Kitap ön kapağında yer alan "Aşk için kalbini yerinden söker miydin?" sorusu ile henüz sayfaları çevirmeden okuyucusunu aşka dair düşüncelere sürükleyen cinsten.

Uzun yıllar boyunca kalbine saat yerleştiren yarı büyücü doktoru Madeleine'in onu dünyadan uzak tutma çabalarına rağmen bir gün aşık olan ve aşkın ahşap saat sayesinde atan kalbine hiç iyi gelmediği Jack kalbinin ahşap bir saat yardımıyla çalışması yetmiyormuş gibi aşktan ve öfkeden uzak bir şekilde yaşamak zorundadır. Sizce bu iki duygudan uzak bir hayat sürmek mümkün mü bilemiyorum ama ben öfke, aşk gibi insani duygulardan uzak bir saat bile geçiremiyorum ^^

Mekanik Kalp masalsı anlatımı, ironik ve ütopik sayfaları ile harika bir kitap, tüm bu olağanüstü yanına rağmen içinde gerçek bir kalp ile hissedebileceğimiz kırgınlıklara dair minik bölümler bulmak da mümkün. O bölümlerden ilgimi en çok çeken ve evet aşk tam olarak böyle bir şey dediğim kısım ise şöyle;

"...Aşkın hissettirebileceği tüm mutluluk ve güzellik bir gün acıyla ödenir. Üstelik çok seversek on misli fazla acı gelir. Onsuzluğu, sonra kıskançlığın, anlayışsızlığın sancısını, reddedilme ve adaletsizlik hissini tadarsın. Kemiklerinin içine değin üşürsün ve kanın, derinin altından geçişini hissettiğin buz parçalarına döner. Kalbinin mekaniği infilak eder. Bu saati sana bizzat naklettim, onun fonksiyonunun sınırlarını gayet iyi biliyorum. Belki mutluluğun yoğunluğuna ve tekrarına direnebilir. Ama aşkın kederini kaldıracak kadar sağlam değil..."

Ne kadar net ve doğru değil mi?

Kalbinizin mekaniğini parçalarcasına bir acı çekmemeniz dileğiyle...

Keyifli okumalar!

Kitap Mimarı.
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder