27 Haziran 2014 Cuma

İ.Ü. Orman Fakültesi Mezuniyet Töreni

Merhaba!

Gururla dile getirmeyi oldukça sık sevdiğim için İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi'nde okuduğumu artık biliyorsunuzdur ^^ Orman Fakültesi olarak mezuniyet törenimizi görkemli bir şekilde gerçekleştirdik ve sevincimi, teşekkürlerimi ve içimde tutamadığım heyecanımı blogumda ölümsüzleştirmek adına klavyemin başına geçtim.

Keyifli okumalar şimdiden...

Orman Fakültesi, İstanbul Üniversitesi'nin en eski fakültelerinden ve Türkiye'nin ilk Orman Fakültesi olması sebebiyle ormancılık açısından oldukça değerli bir fakülte. Orman içinde, tarihi binalar ile çevrili, şehrin yorucu basık havasından uzak bir cennet köşesi adeta. Çoğu İ.Ü.'lünün bir haber olduğu, Belgrad Ormanı'na ve Atatürk Arboretumuna yürüme mesafesindeki fakültem Sarıyer Bahçeköy'e bağlı. Bahçeköy diyince gitmeyenlerin kafasında Kadıköy/Çengelköy gibi bir semt canlanıyor olabilir fakat Bahçeköy bildiğimiz köy hayatının nispeten süregeldiği harika bir semt hatta öğrencilik hayatımız boyunca bir çok defa "Sokak Atı" görerek şaşırdığımız bir muhit diyelim :)

"Mezun oldum!" o kadar kolay söylenen ve yazılabilen bir cümle ki yazımı sadece mezun oldum diyerek yayımlasam geçirdiğim senelerime hakaret etmiş sayardım kendimi. Bu yüzden size biraz nasıl mezun olduk ondan bahsetmek istedim. Bölüm olarak hemen hemen aynı zorlukları hepimiz yaşadığımız için ise genel bir dil ile hazırladım yazımı. Aksini düşünenler değişik fikirlerini ya da eksik kaldığını düşündüğünüz kısımları yorum ile eklemekte serbestsiniz ^^

Fakültemiz yerleşim olarak şehrin epey dışında kaldığı için gün içinde 4 saate kadar İstanbul trafiği ile cebelleşerek ulaşabildiğimiz okulumuza 4 sene giderek mezun olduk biz.

Nazlı bir sevgili edasıyla insanın bütün zamanını harcasa ancak sevindirecek sonuçlar ortaya çıkan proje çizimlerimizi günlerce uyumayarak yetiştirerek çoğunlukla sınav öncesi/sonrası hastaneye giderek mezun olduk.

Elimizi kestik maket yaparken defalarca, el çizimi yaptığımız zamanlar kolundaki damarları patlayan oldu sınıfımda, neredeyse %90'ımızda omurilik kayması var ve bağımlısı haline geldiğimiz kahve yüzünden mide hastalıkları yaşamayanımız yok. Uykusuzluğa ve ders yükünün yarattığı strese bağlı sinir krizlerimizi hesaba katmıyorum bile.

Aylarca uğraştığımız fakat yetiştiremediğimiz projelerimizi bizden daha iyisini bekledikleri için kimi zaman acımasızca eleştiren hocalarımızın her dediği kelime için defalarca ağlayışımızdan da bahsetmek istemiyorum çünkü bunlar göze aldığımız fakat bu kadar zor olacağını tahmin etmediğimiz şeylerdi.

Biz mezun olduk ama bütün arkadaşlarımız havuz başında sefa sürerken çizim başında havuz tasarımı yaparak mezun olduk anlayacağınız.


Bu yüzden gururla övünün Peyzaj Mimarları! Bu sizin 4 senelik emeğinizin zaferidir!
 



2011 yılında bu heyecanı yaşamama rağmen mezuniyetin bu sene büyük bir önemi vardı benim için. Ben ve arkadaşlarım uykumuzdan, sağlığımızdan, cebimizdeki paramızdan ve sayamayacağım kadar çok diğer bir çok şeyden feragat ederek mezun olmaya hak kazandık. Gerçi ben 4. senemde mezun olacağım fakat 1. ve 2. sınıfı bir arada okuyup 3-4 diye devam ettiğim için uzamayan okulum uzamışçasına 5. olarak anılan aslında bu bölümdeki 4. senemde bitireceğim (kısacası seneye de okuldayım ^^) fakat mezun olmuş gibi bir heyecandı benimki de ve bu heyecanı zorlu okul hayatımı acı tatlı yönleriyle paylaştığım arkadaşlarımla kutlamayı seçtim. Her biri ömür boyu arayıp soracağım, uzun süre göremezsem özleyeceğim, başarılarını sevinçle kutlayacağım insanlar... Bu arada başarı demişken bölüm birincimiz Yasin'i tekrardan tebrik ediyorum! Harcadığı emeğe ve özenli çalışmalarına yakından tanık olan bir arkadaşı olarak bu başarısını iş hayatında da sürdüreceğinden eminim.



Bu sene törenimiz Selim Hoca'mızın tören öncesi eklediği prova ile daha bir güzel geçti. Ömrü hayatımızda bir kere yaşayacağımız mezuniyete kafamızda "Ne yapacağım? Nerede duracağım? Ne zaman sahneye çıkacağım? Kepimin püskülü ne tarafta olmalı?" gibi fantastik sorular olmadan. Kep püskülü mezun olmadan önce sağda mezun olduktan sonra solda olur bilgisine sahip bir şekilde gittik :) Bu sebeple ilgisinden ve bize böylesi güzel bir tören yaşatmak için verdiği uğraş ve emekten dolayı Selim Hoca'mıza hepimiz adına teşekkür ederim.

Fakülte genelinde, dersinden 3 kez kaldığım hocalarımdan tutun dersini hiç almadığım hocalarıma kadar tanıdığım bütün hocalarımı gerçekten sevdiğim için hocalarımızı isim isim sayıp sizi bunaltmak istemiyorum ve henüz resmi olarak mezun olmadığım için "Hoca yalakası yiieee" diye anılmak da istemiyorum çünkü şu dünyada olabileceğim en son şey birilerinin yalakası olmak. Bu sebeple teşekkürümü bütün orman fakültesi hocalarına ediyorum ^^ Sizin emeğiniz ve öğrettikleriniz sayesinde bir ömür Peyzaj Mimarı olarak anılacağız... Teşekkür ederim!

Kayıt zamanları yaşanan sistem çöküşlerinin ağırlığını göğüsleyen, zamanında teslim etmekte zorlandığımız evrak işlerimizin kahramanı, cep telefonundan arandığı zaman bile ders kayıtı ile ilgili sorunumuzu ilgiyle dinleyen öğrenci işleri sorumlumuz Yusuf Abi'miz başta olmak üzere bütün orman fakültesi personeline (Caner Abi seni unutur muyum hiç? ^^) teşekkür ederim.

Ve en özel teşekkürüm;
Canım ailem, biricik yeğenim! Emeğinizin, ilginizin, sevginizin ve desteğinizin hakkını ödeyemem bunu biliyorum, siz de lütfen şunu bilin bu güne kadar "Başarı" olarak adlandırılan ne yaptıysam hepsi sizin için...


Beni dikey geçiş yapmam konusunda teşvik eden, cesaretlendiren ve başarabileceğime dair güvenen Yrd. Doç. Dr. Ersel Yılmaz Hoca'ma sevgi ve saygılarımla "Bu gün bu bölümden mezun olduysam sizin sayenizde Hocam!"

Mezuniyetin kutlu olsun Orman Fakülteli :)

Peyzaj Mimarı
Ceren KANDİL

2 yorum: