12 Haziran 2014 Perşembe

İndirimli Kitap Alışverişlerinin En Büyük Dezavantajı

Merhaba!

Kitap okuyucularını heyecanlandıran büyük kitap indirimlerinin sonunun gelmediği (umarım hiç gelmez ^^ ) İstanbul'daki kitap okuyucularını heyecanlandıran kitap fuarına sayılı aylar kaldığı şu günlerde indirimli kitap alışverişlerinin en büyük dezavantajından bahsedelim istedim.

Bence indirimli kitap alışverişlerinin en büyük dezavantajı ...

İsyan eden kitaplardır!



Son sınıf olmanın getirdiği yoğunluk, bitmek bilmeyen sınavlarım, çizmem gereken ve bir türlü bitmeyen projem, mezuniyet töreni hazırlıkları, teknik gezimin hala süren tatil etkisi derken kontrolünü yitirdiğim "zaman" kitap okuma oranımı düşürdü tansiyonum ile birlikte. Üstelik kitap okumadığım zaman huzursuz, uykusuz ve mutsuz oluyorum.

Sanırım şu son aylarda dilediğimce okuyamamanın acısını kitap alarak çıkartmışım. Daha önce bu kadar kitabın bir araya gelip "Hey! Beni okumadın! Sen beni hala okumadın!" diye bağırırcasına kitaplığımda bir arada durduğunu görmemiştim. Okuduğum kitapları konularına ya da yazarlarına göre ayırdığım raflara "Senin yerin burası" diyerek tereddütsüz yerleştirdiğim için okumadığım kitaplarımı ayrı bir rafta bekletiyorum. Bu bekleme kuyruğu adeta iş çıkış saatinde görmeye alışık olduğumuz Zincirlikuyu Metrobüs İstasyonu kıvamına geldiği için beni rahatsız etmeye başladı. Bu kadar kitabı alıp üstüne bir de okumayarak onlara hak ettikleri değeri veremeyen vasat bir okuyucu olduğumu düşünmeye başladım son zamanlarda.

Okunmayı bekleyen kitaplarımın bu kadar çoğalmasında yayın evlerinin ve D&R'ın kitap indirimleri büyük rol oynadı. Düşündüm de evimize kucak dolusu kitap taşımamızın tek dezavantajı okunmayı bekleyen kitap listemizdeki kitapların isyanı olabilir ^^ Ne tatlı ne hoş bir isyan bu, keşke ülkece başa çıkamadığımız tek sorun kitaplığımızda yer bulamamamız olsaydı...

Yaz boyunca devam edecek olan Can Yayınları'nın 5 TL'lik kitap kampanyasından size şuracıkta bahsetmiştim. Susanna Tamaro daha önce okumadığım ve okumak istediğim bir yazardı, kitaplarını görünce dayanamadım, Ölüm İlanı Yazarı ise arka kapak yazısı ile "Al beni, bak seveceksin, at sepete hadi!" dedi bana adeta ^^ Nihal Yeğinobalı'nın Genç Kızlar romanını okumuş ve kaleme alındığı dönem yabancı bir erkek yazar tarafından yazılmış gibi yayımlandığını öğrenince oldukça şaşırmış bir okuyucusu olarak Belki Defne'yi almamazlık edemezdim. Kim Özdemir Asaf'a hayır diyebilir ki?



Kitaplığımda okumadığım kitap kalmadı diyeceğim günlerin bir an önce gelmesini umut ederek hepimize bol kitaplı günler diliyorum ^^ Sevgiler ...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

2 yorum:

  1. İşte benim durumum! 100 tane okunmamış kitabım bile olsa kitabım yok diyerek alışveriş yapıyorum -_- *açgözlüblogger*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halimden anlayan insanları görünce sarılasım geliyor ^^

      Sil