16 Haziran 2014 Pazartesi

Dokuza Kadar On - Özdemir Asaf

Merhaba ^^

Şiire susadığım zamanlar haricinde uzunca bir dönem şiir kitabı okumadığımı fark ettiğimden bu yana her ay en azından bir şiir kitabı okuma kararı aldım. Şiir kitabı, öykü ya da roman gibi elime alıp sayfalarca okuyabildiğim bir edebi tür değil. Şiirin zamana, şairin dizelerinin anlaşılmaya ve gün içinde düşünülüp içindeki anlamlara kafa yormamıza ihtiyaç duyduğunu düşünen bir şiir okuyucusu olarak "Her güne bir şiir" alışkanlığımın uzun yıllar sürmesini umut ediyor ve benim gibi şiiri ihmal ettiğini düşünen okuyucuları "Her güne bir şiir" alışkanlığıma ortak olmaya davet ediyorum ^^

Yapı Kredi Yayınları'nın Doğan Kardeş Kitaplığı özellikle ilkgençlik kategorisinde yayımladığı eserler ile okuyuculuk hayatıma yön verdi diyebilirim. Büyük bir heyecan ile elime aldığım ilk kitaplarım ile ailem tarafından hediye edilen neredeyse bütün kitaplarım YKY imzasını taşıyordu. Bu seriye ve genel olarak YKY'ye olan ilgim uzun yıllar öncesinden geliyor kısacası ^^ Şiir kitaplarını okumadığım şairler ile seçme şiirlerden oluşan kitaplar aracılığıyla tanışmayı daha çok seviyorum. Bu sayede beğendiğim yazarların hangi kitaplarını okumam gerektiğini bilerek sonlandırmış oluyorum şiire doyan saatlerimi.


Dokuza Kadar On, Özdemir Asaf'ın 140 şiirinden oluşan bir kitap. İnsanı ruhen şiire doyuran minik bir mola niteliği taşıyan Dokuza Kadar On, şairin;
Dünya Kaçtı Gözüme, Sen Sen Sen, Bir Kapı Önünde, Yumuşaklıklar Değil, Nasılsın, Çiçekleri Yemeyin, Yalnızlık Paylaşılmaz kitaplarında yer alan şiirlerinden derlenmiş.

YKY'nin Doğan Kardeş - Seçme Şiirler kategorisinde yayımlamış olduğu diğer eserler ise şu şekilde efendim ^^


Seri, kapak tasarımı, renkleri ve baskı kalitesi ile tamamlanmalı ve kitaplıklarımızı şenlendirmeli ^^ Bir gün "Seriyi tamamladım!" sevincimi sizlerle paylaşmak ümidiyle, keyifli okumalar ve bol şiirli günler diliyorum.

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder