20 Mayıs 2014 Salı

Uyuyana Kadar

S. J. Watson'ın Uyuyana Kadar kitabı 42 ülkede 1 milyondan fazla satışa ulaşmasıyla oldukça ses getiren ödüllü bir ilk roman. Amnezi hastası Christine'in hikayesinin anlatıldığı Uyuyana Kadar'ı henüz okumayanlar için minik bir tanıtıcı yazı hazırlamak istedim...

Amnezi yani bilinen adıyla hafıza kaybı daha önce kitaplarda ve filmlerde oldukça sık ele alınmış bir konu. Türk televizyon kanallarında sayısız gösterilen 50 İlk Öpücük filmi sayesinde ülkemizde amnezi hakkında bilgisi olmayanın kalmadığını düşünüyorum. Yok ben bilemedim diyenler şöyle buyursunlar efendim.


Uyuyana Kadar'da yaşadığı kötü bir olay sonucu hafızasını kaybeden ve her güne 20 yıl önceki haliyle uyanacağını düşünerek gözlerini açan Christine'in hikayesi anlatılıyor. Her gece uyuduğumuzda keşke sabah yaşadıklarımı unutsam demeyenimiz yoktur, özellikle kötü, kömür karası günlerde! Kulağa hoş gelse de insanın yaşadıklarını, hayatının çok büyük bir bölümünü her gün unutması, uyandığı zaman evini, yanındaki adamı hatırlayamamasının ne kadar kötü olacağını canlandıramayanlar için bkz: otobüste uyuyakalıp bilmediği bir semtte uyanan insanın yaşadığı mini amnezi krizi ^^

Yazar bir çok kez ele alınan amnezi konusunu o kadar başarılı bir şekilde kaleme almış ki okurken sayfaların nasıl tükendiğini görünce şaşırmamak elde değil. Özellikle son bölümlerde dozu artan heyecana ve gerilime kayıtsız kalabileceğinizi sanmıyorum. Merak ise kitap boyu Christine ile birlikte her sayfada hisettiğimiz bir duygu. Christine'in geçmişini keşfetmek için çıktığı yolculuğa eşlik edip onunla birlikte geçmişin karanlık sırlarını aydınlatmak isterseniz eğer Doğan Kitap sayesinde okuyucuları ile buluşan Uyuyana Kadar'ı şuradan temin edebilirsiniz.

Not: Kitabı favori yazarlarımdan olan Tess Gerritsen'in "Kesinlikle şimdiye dek okuduğum en iyi ilk roman." yorumunu gördükten sonra tereddütsüz satın aldığımı belirtmek isterim. Sevdiğim yazarların önerdiği kitaplardan okuyup beğenmediğim bir tane kitapla karşılaşmadım. Ne okusam diye kara kara düşündüğünüz günlerde yazar yorumlarını göz önünde bulundurabilirsiniz.

Keyifli okumalar...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

4 yorum:

  1. Güzel bir tanıtım oldu.. Alacaklara ekliyorum Tşkler.
    http://morlumutfak.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Şimdiden keyifli okumalar diliyorum Morlu Mutfak ;)

      Sil
  2. Meraklı Şirin21 Mayıs 2014 21:02

    Konuyla alakasız olarak; "İktisat mezunu Peyzaj Mimarı" nasıl oluyor, önce İktisat okuyup üstüne Peyzaj Mimarlığı mı okudunuz? Yoksa mimarken Açıköğretim üzerinden İktisat mı okudunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, önce İktisat'ı açıktan okuyarak başladım. İktisat ile beraber örgün öğretimde Süs Bitkileri Yetiştiriciliği (önlisans) bölümünü bitirdim. Süs Bitkileri Yetiştiriciliğinden mezun olduktan sonra dikey geçiş sınavına girip Peyzaj Mimarlığı Bölümü'nü kazandım. Şu an sadece Peyzaj Mimarlığı'nda okuyorum.

      Sil