26 Mayıs 2014 Pazartesi

Sosyal Medya Diyeti

Merhaba!

Uzun zamandır aklımda olan ve uygulamayı sürekli geciktirdiğim "Sosyal Medya Diyeti"mi, katılmak zorunda olduğum teknik gezi süresince hayata geçirmeyi planlıyorum. Maillerini, sosyal medya hesaplarını ve blog yayınlarını her gün kontrol eden ve bunun için en yoğun zamanlarında bile minimum saatler harcayan bilgisayar bağımlısı bünyeme ne gibi etkileri olacak çok merak ediyorum bu diyetin.

İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi 4. sınıf öğrencileri olarak "Teknik Gezi" mezuniyet için zorunlu şartlarımız arasında yer alıyor. Peyzaj Mimarlığı öğrencilerinin bu seneki rotası ise Antalya. Bütün bölüm arkadaşlarım ve altı hocamız ile birlikte 5 gün sürecek olan gezimiz kapsamında Antalya'nın neredeyse bütün ilçelerinde incelemediğimiz peyzaj bırakmayacağız ^^



Olimpos, Çıralı, Kemer, Aksu, Manavgat ve Kurşunlu Şelalesi'ni içeren gezi programımızda şelaleler benim için ayrı bir heyecan sebebi ^^ Hayatımda ilk defa bir şelale göreceğim ve yaşatacağı huzuru daha fazla yaşayabilmek için zamanın durmasını dileyeceğim ^^

Gezi benim için heyecan sebebi olmasının yanı sıra sağlık açısından oldukça düşündürücü aslında. Yaşadığım hali hazırdaki cilt problemlerim, güneşin tetikleyebileceği cilt kanseri riskim ve ne yazık ki beni korumaktan aciz kalan +50 faktör güneş kremlerinin bana karşı olan yetersizliği sebebiyle katılmamak için büyük uğraş verdim fakat kabul ettiremedim, sanırım ülkemizde cilt kanseri riski taşıyan insanlar için güneşe maruz kalmanın ciddi bir melanoma risk faktörü olduğu yaygın bilinen bir bilgi değil.

Madem katılıyorum olabildiğince fırsata dönüştürmeliyim bu durumu dedim ve uzun zamandır gerçekleştirmek istediğim sosyal medya diyetime başlamaya karar verdim ^^ Bir hafta boyunca yanımda bilgisayar olmadan, internete bağlanmadan ve mail trafiği içinde saatler harcamadan geçireceğim. Sinsi sinsi büyüyen internet bağımlılığımı biraz olsun törpülemek adına gönüllü olarak başladığım "Sosyal Medya Diyeti"min sonuçlarını merak ederseniz eğer sürecin bende yarattığı etkiyi sizlerle paylaşabilirim huzurlu yuvama döndüğümde ^^

Hayatımda ilk defa bu kadar uzun bir yolculuğa çıkacağım için yanıma kaç kitap almam gerektiğinden emin olamadım. Şimdilik Kırmızı Pazartesi, Aynı Yıldızın Altında ve Geyikli Park yol arkadaşlarım, yolda durum ne olur yeni bir kitap ihtiyacı hisseder miyim bilemiyorum. Sadece sorunsuz bir şekilde gidip gelmeyi diliyorum.

Ailenizden, huzurlu evinizden ve minik evcil dostlarınızdan ayrı kalmak "zorunda" olmadığınız günler dilerim...
Sevgiler!

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

2 yorum:

  1. sevgili kitap mimarı, 'teknik gezi' yazınızı sabırsızlıkla bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipte kalın efendim en kısa zamanda ^^

      Sil