15 Mayıs 2014 Perşembe

Kara Elmasın Kahreden Hüznü

Kaybımız, acımız çok büyük! Allah hepimize ama en çok Soma Madencilerinin o koca yürekli kahramanların ailelerine binlerce kez sabır versin...



Kelimelerin kifayetsiz kaldığı korkunç bir tablo var önümüzde. Ne desek ne kadar taziyede bulunsak acımızı dindirmeyecek bu yüzden sevmiyorum baş sağlığı dilemeyi ben! Sabır diliyorum. Artık sabrı kalmamış milletimize her dakika sabır diliyorum içimden.


Bir kitapta okusam inanamayacağım kadar korkunç bir maden katliamı yaşadık. Katliam diyorum çünkü insan eli ile yapılan yapıların gerekli önlemler alınınca "ölümcül" kazalara yol açmayacağını biliyorum!

Günlerdir yastayız... İçinde biraz olsun insanlık biraz olsun vicdan olan bütün dünya insanı yasta! Yutamıyoruz boğazımızda düğümlenen o koca yumruyu. Yutamayacağız da!

Meğer o madende ne cevherler varmış! Kömür karasının içinde ciğerleri yanarken yüreğini, kalbini tertemiz tutabilmiş o adamların, o adam gibi adamların mekanları cennet olsun...

Soma'da yakınını, akrabasını kaybetmemiş neredeyse bir kişi yok! Herkesin ya akrabası ya tanıdığı ya da en yakın arkadaşı... Babası, kocası, kardeşi gitti!

Biz kilometrelerce ötede hiç tanımadığımız insanların kaybına bu kadar üzülürken ailesini geçindirmek için yerin kilometrelerce altında emeğini, hayatını, ömrünü verenlerin ailelerini düşündüm.
Her sabah helalleşerek kocasını işe uğurlayan o kadını düşündüm!
Babasının nasır tutmuş ellerini sevgiyle tutan küçük kızı düşündüm.
Büyüyünce babam gibi bir adam olacağım hayali kuran o delikanlıyı düşündüm!

Ağladım...

İnsanların evlerini geçindirmek için ömrünü feda edişine ağladım!
Her sabah yerin ta dibine giren temiz yürekli kahramanların çizmesinin çamurundan mahcup olmasına ağladım. O çamur kadar temiz olamayanların terbiyesizliğine ağladım...
"Abi Mahmut çıkmadı. Mahmut çıkamadı! Beni bırakın onu alın abi. Onun karısı hamile!" diyen abinin içinin temizliğine, Mahmut Abi'nin hamile eşine ağladım.

Elimden bir şey gelmiyor çaresizliğime ağladım, sonra Manisa Belediyesi'nin yardım kampanyasını gördüm. Elimizden giden kahramanlara dair dua etmekten başka bir şey gelmiyor ne yazık ki fakat son nefesinde bir gayret avucunun içine "Oğluma iyi bakın" yazan Soma Madencilerimizin emanetlerine sahip çıkabiliriz...

Manisa Belediyesi'nin Destek Çağrısı'na ve banka hesap numaralarına ulaşmak için tıklayınız.





Bu acıyı unutmamamız ve tekrarının yaşanmaması dileğiyle! Allah hepimize sabır versin.

Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder