17 Mayıs 2014 Cumartesi

Boş Koltuk

Merhaba!

"Küçük bir kasaba hakkında büyük bir roman" kapak yazısı ile 2013 yılında okurlarıyla buluşan J.K. Rowling'in Boş Koltuk romanını okudum. Harry Potter Serisi'ni okumadığım için yazarla tanışma kitabım olan Boş Koltuk ilk sayfadan itibaren beni resmen o büyülü hikayesinin içine sürükledi. Uzun zamandır bu kadar akıcı bir "roman" okumamıştım ve Boş Koltuk'u okuma listemin üst sıralarına taşımam için geçerli bir sebebim vardı...

Kitabı toplu kitap alışverişimde temin etmiştim. Okuma listemi yapmadan önce kitaplara dair minik bir araştırma yaptım ve Boş Koltuk'un 2014 yaz aylarında BBC kanalında "mini dizi" olarak ekrana uyarlanacağını öğrendim. Öğrendiğim ve benim için yeni olan bu gelişme BBC dizilerine olan merakım ve kanalın kitap uyarlaması dizilerde yakaladığı başarı sebebiyle Boş Koltuk'u okuma listemin ilk sırasına taşımama sebep oldu. Doğru bir karar verdiğimi 590 sayfalık kitabı özellikle son bölümlerinde büyük bir heves ile kısa sürede okuyunca kanıtlamış oldum.


J. K. Rowling büyükler için kaleme aldığı ilk romanı ile Harry Potter Serisi'nde yakaladığı başarısını sürdürmeye devam ediyor ve bir kez daha kanıtlıyor güçlü kalemini...

Pagford kasabasının Belediye Meclis Üyesi Barry Fairbrother'ın ölümü ve sonrasında yaşanan koltuk krizini ele alan romanda kasaba hayatına dair daha önce okumadığım gerçekleri ele alan yazar, okuyucularını büyük bir öfkenin, intikamın, hırsın ve koltuk savaşının içinde sürüklüyor.

Kitabı bitirdikten sonra kasabadaki en aklı başında ve yardımsever insanın Barry Fairbrother olduğuna kanaat getireceğiniz Boş Koltuk karakter açısından oldukça zengin. Kasaba ahalisinin neredeyse hepsinin hayatı en az ana karakterler kadar detaylı sunuluyor ve bu karakter sayısı zenginliğine rağmen kitap sürükleyiciliğini kaybetmiyor.

Pagford'un geleceğine, sınırlarına ve kasabalının günlük hayatına dair önemli değişikliklere yol açabilecek meclis üyesi seçiminde yazarın gençlere verdiği rol oldukça büyük.

Harry Potter Serisi'ni okumadığım için yaptığım yorumun kasaba hayatı üzerine kaleme alınmış diğer yazarların kitapları düşünerek hazırladığımı bir kez daha belirterek dizi yayınlanmadan önce kitabı okumanızı tavsiye ediyorum.

Keyifli okumalar...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder