14 Nisan 2014 Pazartesi

Kitap Kurtları İçin Hediye Önerileri

Merhaba!

Pazartesi günü sizi yaşadığınız sendromdan ve yeni haftanın korkutucu iş yükünden biraz olsun koparıp yüzünüzde minik bir tebessüm oluşturmak adına yazdığım yazılarımın bir yenisiyle karşınızdayım ^^

Bu gün ertelenen vizelerimin ilk günü aslında, değil yazı yazmak 10 dakika ara ile 2 sınava gireceğim için aklıma herhangi bir tuşa basmak bile gelmeyeceğini bildiğimden bir kaç gün önceden hazırladım yazıyı. Bu hafta Kitap Kurtlarını sevindirecek hediye önerileri ile karşınızdayım...

Özellikle büyük bir kitaplığı olan kitap kurtları için akla ilk gelen hediye haliyle kitap oluyor. Yakın çevremden hatta en yakınımdan biricik babamdan duyduğum "Sana hediye kitap alamıyorum. Bakıyorum ama okuyup okumadığından emin olamıyorum." cümlesini kitap hediye alacağı zaman beni kitapçıya götürmek ile çözdük biz. Zaten babam kitaplığımın tek sponsoru. Kitaplarıma verdiği parayı biriktirseymiş mezuniyetimde son model bir araba alabilirmiş bana ama aldığı kitaplar kadar sevindiremezdi beni canım babacım benim ^^

Yaşadıklarımdan ve gözlemlediklerimden size ilk önce şunu önermek istedim "Tutun o kitap kurdunu kolundan ve bir kitapçıya götürün!" tabi limit belirlerseniz öncesinde sizin için daha hayırlı olur . Bırakın okurumuz kendi kitabını kendisi seçsin.



Yok ben utanırım öyle yapamam diyenler için her kitap okuyucusunun almak istediği fakat ertelediği bazı kitaplar vardır mutlaka. Öncesinde bir dostun kitaplığından ya da kütüphaneden ödünç alınıp okunmuş ama bir türlü temin edilememiş o kitabın adını sık sık duymuşsunuzdur. İşte tam olarak o kitabı alırsanız gönlünü bir kez daha kazanmış olursunuz kitap kurdunuzun. Bir arkadaşım lise zamanında okuduğum ama biraz pahalı olduğu için almayı sürekli ertelediğim Monte Cristo Kontu'nu (1061 sayfa, tam metin!) doğum günü hediyesi olarak almıştı yaşadığım sevinç ve mutluluğu anlatamam ^^ Hem maddi hem manevi açıdan gözlerimi yaşartan harika bir hediyeydi bu ve aldığım hediye takılardan falan daha değerliydi benim için.




Kitap kurdunuzun hayatındaki "o kitap"a dair bir bilginiz yoksa kitapçılarda geçerli çeklerden hediye edebilirsiniz. Amacımız bir kitap kurdunun kitaplığına katkıda bulunmak olduktan sonra seçenek bol ^^


Kitap ile okuyucu arasında sık sık gidip gelen kitap ayracı bir diğer hediye önerim. Her kitap okuyucusunun ihtiyaç duyduğu ve kitabını her eline aldığında sizi hatırlatacak bin bir çeşit ayraçtan mutlaka sizin kitap kurdunuzun zevkine uygun olan bir tane vardır. Size kalan tek şey binlerce çeşidin arasından seçim yapmak olacak.



Kitap severlerin en sevineceği hediye bir kitap kılıfı olmalı. Ben çok aradım zevkime uygun bir tane bulamadım. Yurt dışından sipariş vermek istemediğim ve doğum günümde babama hediye alternatifi bırakabilmek için :D :D şimdilik kendim yapıyorum kitap kılıflarımı. Keçeden, kalın kumaşlardan, deriden ya da benim gibi artan maket malzemelerinizden kitap kılıfı yapabilirsiniz. Eminim kitap kurdunuz bu kılıfa çok sevinecektir. Ben 2. kılıfımı yaptım. Önceki maviydi ve epey yıpranmıştı. İçimdeki çocuk uslu durmadı sanırım pembiş kılıfımı şirinler logosu ile süsledim ^^ (Merak eden olursa yapılışını ayrı bir yayın olarak hazırlayabilirim süsleme önerileri ile birlikte.Yorum olarak merak ettiğinizi belirtmeniz yeterli olacaktır ^^ )





Kitap okuyup kalem ve defterden uzak duracak bir kitap okuru olacağını hiç zannetmiyorum. Defter, kalem, post-it gibi kırtasiye ürünlerinden oluşan bir paket kitap kurdunuzu mutlu edecektir diye düşünüyorum.






Kitap okuma eylemine katkı sağlamaktan ziyade kitap okumayı keyfe dönüştürecek hediyelerimde var listemde. Bunlardan bazıları, çikolata, kahve, kahve kupası, termos bardak (her okuyucunun başına mutlaka gelmiştir kitaba dalıp içeceği soğutmak :/ ), bardak altlığı, kitap tutacağı, keyif koltuğu, yeni bir kitap rafı ... gibi sayısız çoğaltılabilir.

Hediyeler konusunda bu kadar konuşmuşken yazımda hediye çekilişimi kazanan Perihan Hanım'ın gönderisine de yer vermek istedim. Bildiğiniz gibi 8 Nisan'da sonuçlandırmıştım çekilişimi ve sonuçları yarım saat gibi kısa bir süre içerisinde ilan etmiştim. Perihan Hanım mailime hızlıca dönüş yaptığı için hemen o gün gönderdim hediyelerini. Sorunsuz bir şekilde eline ulaşmış ^^ Güzel yorumu ve bu sevincini benimle paylaştığı için bir kez daha teşekkür ediyorum kendisine ^^




Bu günlük benden bu kadar, müsaadenizle sınavdan sınava koşup "2 gün okula gidecek kadar az dersim olduğu halde neden haftanın 7 günü ve bazı günler 2 tane sınavım var, kör talihli miyim yarabbim?" diyerek şansımın kulaklarını çınlatacağım.

Sevgiler!

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

2 yorum:

  1. Kitap kılıflarını nasıl yaptığınızı anlatan yazınızı merakla bekliyorum.Kitapların yıpranmasına dayanamıyorum. Kitap kılıfları kitaplardan daha pahalı olabiliyor.Benim hiç kitap kılıfım olmadı. Bu sayede kendime bir tane yapabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet astronomik ücretler ile satılıyor, ben oldukça makul bir fiyata halledebiliyorum. En yakın zamanda aşama aşama yapılışını anlattığın detaylı bir yazı hazırlarım sizin için ^^ Sevgiler.

      Sil