22 Nisan 2014 Salı

İçindeyim - Barış Çağrı Genç

Merhaba!

İzmirli kitap kurtlarının mutluluktan sevinç çığlıkları attığı, evlerine yeni kitaplarını kucak kucak taşıdığı, diğer şehirlerde ikamet edip "Ah orada ben de olsaydım!" demeyen, derin derin iç çekmeyen kalmadığı şu günlerde resmen canım kitap fuarı çekiyor.

İstanbul'da yaşayan hatta İstanbullu biri olarak kitap fuarı krizine girdim. Sanırım takip ettiğim yayın evlerinin hunharca rt'lediği ve paylaştığı "İmzalı kitabııımm minnoş minnoş smiley" gönderilerin etkisi oldukça fazla bu krizimde. Dedim kitap okuyucusunun derdini en iyi kitap okuyan anlar dertleşelim biraz istedim kitap tanıtımının öncesinde...


Kasım ayını dört gözle bekliyorum desem yeridir. O coşkuyu yaşamayı, mis gibi binlerce kitabın arasında kaybolmayı, yanımdakileri dürtüp "Bak bak kimin imza günü var orada" demeyi çok özledim. Fuar beni ruhen iyileştiriyor. Kitap okuyan, kitaplarını seven, aldığı kitapları koklayan insanları görünce mutlu oluyorum. Oradaki paylaşımcı ruhu da seviyorum. Alışveriş yaptığım stantlardan ikram edilen suyun/çayın tadı, sapı kopan poşetin yerine yenisini uzatan teyzenin tatlılığı, ayaküstü yapılan sohbetlerin neşesi hiç bir yerde yok yahu ^^

Eğer İzmir'de olsaydım uğrayacağım ilk stant Yitik Ülke, katılacağım ilk etkinlik ise Barış Çağrı Genç'in "20 Nisan'daki -İmza Günü" olacaktı. Sosyal medyada gördüğüm milyonuncu imzalı İçindeyim'den sonra daha fazla dayanamadım ve ...


Artık benim de bir "İçindeyim" kitabım var. Şu an için imzalıymış gibi düşünüyorum hahaha ^^

Kitabı temin etmeden önce karşılaştığım ve oldukça iddialı bulduğum "Her 100 kişiden 93'ü çayı soğumadan İçindeyim'i bitirdi... Siz kitabı bırakıp çay koymayı hatırlayacak yedi kişiden biri misiniz?" tanıtım görseli kitaba dair beklentilerimi oldukça yükseltmişti.


Az bile yükselmiş beklentim ^^ Kitabı bir solukta ayraç dahi kullanamadan bitirdiğimde doğru bir tespitle karşılaştığımı tecrübe etmiş oldum, kısa sürede biten kitabımın kapağını "Çok dayanıksız çıktı bu, böyle bir oturuşta bitiverdi. Sanırım son kullanma tarihi kısaymış o.O" diye düşünerek kapatırken. Kısacası İçindeyim en kitap okumayan insanın bile bir solukta okuyacağı türden bir kitap.

Bir hastane odasında yaşanan kaosun ortasında yüksek temposuyla başlayan roman, Selim'in iki yaka arasında farklı bedenlere savrulup kendini bulma macerasını anlatıyor. Size ait olmayan bir bedene bürünmek hayalini ömrü hayatında bir kere kurmayanımız yoktur, ya uzun boylu birinin suretine bürünmenin hayalini kurmuşuzdur ya da daha güzel dediklerimizin... Peki hiç engelli birinin bedenine hapsolmuş bir ruh olduğunuzu düşündünüz mü?

Kitapta çarpıcı tespitler, günlük hayatta karşımıza çıkan bir çok soruna dair yüzünüzü güldüren eleştiriler, temposu oldukça yüksek bir macera Barış Çağrı Genç'in kaleminden sizi bekliyor.
Her gün kendini aynı bedenin içinde hapsolmuş hisseden insanların özellikle okuması gerektiğini düşündüğüm kitabı idefix'ten %35 indirimli olarak 7,15 TL gibi minnacık bir bedel ödeyerek satın alabilirsiniz.

Not: Kitabı okurken sıcak içeceklerinizi termos özellikli bardaklarda muhafaza etmeniz önerilir ^^

Keyifli okumalar!

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder