25 Nisan 2014 Cuma

Aşk ve Gurur

Jane Austen'in okuyucularına eşsiz bir edebiyat zevki sunan "Unutulmaz bir aşk hikayesi" sloganı ile Martı Yayınları'nın World Romance Classics Serisi kapsamında Tam Metin olarak sunduğu Aşk ve Gurur'u bir kez daha okudum...


2014 yılını neredeyse yarıladığımız günümüzde "Kadın Olmak" bu denli zorken yüz yıllar öncesinin kadın yazarlarına karşı çok büyük bir saygı duyuyorum. Jane Austen'de bu kadın yazarlardan biri.


Aşk ve Gurur henüz aşka dair kafamda hiç bir şey canlandıramadığım ve masum bir aşka inancımın pek de sağlam olmadığı dönemlerimde okuduğum bir kitaptı. Kitapta aşk o kadar masum anlatılıyor ki insanın etkilenmemesi mümkün değil. Koskoca kitap boyunca romantik sözler ile süslenmiş ilanı aşk cümleleri ve ağdalı cümlelerle sayfalarca anlatılan samimi sahne betimlemeleri olmadan aşkı anlatan yazarımız o kadar başarılı ki yüz yıllar sonrasında bile okuyucular tarafından en beğenilenler listesinde Aşk ve Gurur.

Martı Yayınları World Romance Serisi kapsamında Dünya Klasiklerini "Çağdaş Çeviri ve Tam Metin" olarak oldukça şık kapak tasarımları ile okuyucularının beğenisine sunmaya başladı. Bu seriyi önceliği okumadığım kitaplara vererek tamamlamayı düşünüyorum. Elimde şimdilik 3 kitap olmasına rağmen dayanamadım ve okuduğum bir kitap olmasına rağmen Aşk ve Gurur'u kitaplığıma ekledim. Doğru bir karar verdiğimi kitabı 2. kez hiç sıkılmadan kısa sürede okumam ile kanıtlamış oldum kendime, bu sebeple şunu açıkça dile getirebilirim ki kitaplığınızda olması gereken ve sıkılmadan bir solukta okuyabileceğiniz bir eser Aşk ve Gurur.

Kitapların hayatımda usta öğreticiler olduğunu düşünüyorum. Kişiliğimin ve hayata bakış açımın şekillenmesinde okuduğum kitapların etkisi azımsanamayacak kadar fazla. Aşk'a bakış açımı da kitaplar şekillendirdi diyebilirim. Sanırım ben sessiz insanların bakışından kalbindeki duyguları yakalayabilmeyi bu kitaptan öğrendim.
18. yüzyıl aile yapısını ve evliliklerin sosyal hayattaki statü yarışı haline gelmesinin konu edinildiği bir kitapta bunları nasıl yakalayabildin derseniz eğer size tek bir tavsiyem var Aşk ve Gurur'u okuyun ^^
Yüz yıllar öncesinden günümüze gelen sıcak samimi ve bir o kadar masum bir aşkın kalbinizi ısıtmasına izin verin.



Türkçe'ye Aşk ve Gurur olarak çevrilmiş olsa da orijinal adı Pride & Prejudice olan kitabımızın 2005 yılında beyaz perdeye uyarlandığı aynı ismi taşıyan sinema filmi var. İzlediğim kitap uyarlaması filmler arasında, kitaba bağlılığı ve en küçük detaya kadar atlanmadan senaryolaştırılması ile birinci sırada olan filmi kitabı okuduktan sonra izlemenizi tavsiye ediyorum haliyle bir kitap müptelası olarak ^^

Keyifli okumalar...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

4 yorum:

  1. Elliot Engel, "Oscar Nasıl Wild Oldu?" kitabı ile bir çok edebiyatçının okulda öğrenemediğimiz yaşamları hakkında ilginç bilgiler veriyor. Bu yazınızı okuyunca Jane Austen hakkında yazılan bölüme tekrardan göz atma ihtiyacı duydum. Elliot bu kitabında Jane Austen'ı "İngiliz yazarları arasında erkek olmayan en büyük yazar" diye nitelendiriyor. Bir çok ilginç özelliğinin yanında "Aşk ve Gurur" adlı romanını yazarken , bu romanına "İlk İzlenimler" adını verdiğini, daha sonra bu başlığı beğenmeyerek "Aşk ve Gurur' olarak değiştirdiğini söylüyor.Bu romanı bitirdiğinde daha 22 yaşındaymış. Kadınların yazdığı şeylerin o yıllarda yayımlanmadığını da eklemiş. "Sağduyu ve Duyarlılık" romanı edebiyat çevrelerinde saygıyla karşılanınca, bir yıl sonra, "Aşk ve Gurur" u yayımlamış.Kitabın açılış sayfasında "Aşk ve Gurur: Sağduyu ve Duyarlılık'ın yazarından" diye yazılmış.Yani yine kendi adını kullanamamış. Jane Austen ayrıca iyi bir hiciv ustasıymış.Ve 41 yaşındayken Addison hastalığından ölmüş. "Oscar Nasıl Wild oldu? kitabında daha bir çok ünlü yazarın hiç bilmediğimiz yönleri anlatılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bilgilendirici ve kitap tavsiyesi niteliğindeki yorumunuz için :) Aklıma "Genç Kızlar" romanının yazarı Nihal Yeğinobalı geldi yorumunuzu okuyunca. O da oldukça başarılı olan romanını Vincent Ewing takma adı ile yayımlamak zorunda kalmış ne yazık ki. Oscar Nasıl Wild Oldu?'yu çok merak ettim temin edeceğim kitaplar listeme ekliyorum. Sevgiler ^^

      Sil
  2. Ben de bu kitabı listeme ekleyeyim o zaman :) Daha önce hiç okumadığım bir yazar. "Gerçek kimliklerini açıklayamayan kadın yazarlar" başlığında bir yazı da ele alabilirseniz bir gün, harika olur! Zevkle okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ön çalışmasını yapmam lazım tahmin ettiğimizden çok daha fazla olabilirler. Güzel bir çalışma olacağını düşünüyorum :)

      Sil