11 Mart 2014 Salı

Yitik Ülke Yayınları

Benimle birlikte Yitik Ülke yolculuğuna çıkmaya hazır mısınız? Sizi bu gün Yitik Ülke'yi keşfetmeye çağırıyorum!...

Yitik Ülke sosyal medya üzerinden tanıdığım bir yayın evi. Bir gün paylaştıkları şiirleri rt eden bir twitter arkadaşım sayesinde takip etmeye başlamıştım hesaplarını. Yine bir gün yoğun bir proje çizimimin tam ortasında takipçilerinin ellerindeki çeşitli objeler ile #yitikülke yazdıklarını gördüm ve projemin köşesine eklediğim #yitikülke ile onlara selam vermek istedim. Bir kaç dakika sonra kitap gönderimi için adresimi isteyen mesajlarını aldığımda yaşadığım mutluluğu tahmin bile edemezsiniz. Yitik Ülke samimi insanların ülkesi. Sosyal medya hesaplarında şiir gecelerinden tutun da fidan diken okuyucularına kitap hediye etmeye kadar bir çok etkinlik ve sosyal sorumluluk projesi düzenliyorlar.  Bu güne kadar gördüğüm en cömert yayın evi olmalarının yanı sıra çeşitli konularda ilke imza atan Yitik Ülke, sanal kitap okuma günü düzenleyerek okuyucuları ile her zaman iç içe olmayı amaç etmiş bir duruş sergiliyor.


Bana gönderdikleri 3 (evet o kadar cömertler:) ) kitabın ikisini elime geçer geçmez büyük bir heves ile okudum. Okumayı tercih ettiğim ilk kitap Sema Kılıç - 2014 Yıllık Burç Yorumları kitabı oldu. Daha önce burç yorumu okumamış, burçlar ile ilişkisi "Ben ve annem akrep burcuyuz, babam ve yeğenim  yengeç burcu demek ki ben yengeç burçlarıyla iyi anlaşıyorum." 'un ötesine geçmemiş biri olarak yaşadığım şok o kadar büyük oldu ki sıra sıra bütün aile kitabı elden ele dolaştırdık. Yazan her şey ay ay gerçekleşmesini beklediğimiz olaylardan bir derlemeydi sanki. Ve bu ailemizdeki 4 farklı burç için de tutarlı bir şekilde gerçekleştiği için ailece 2015 Yıllık Burç Yorumları kitabını dört gözle bekliyoruz Astrolog Semavii'den ve Yitik Ülke'den :)


Uzun zamandır şiir kitabı okumadığım için 2. tercihim Uğur Aktaş - Kendi ile Ben 'den yana oldu. Normalde şiir okuma anlayışı şiire susadığı zamanlar 1-2 adet okumak olan ben bütün kitabı bir solukta bitirdim. Uğur Bey'in şiirleri ile alakalı yorum yapıp okuduğunuz zaman sizde yaratacağı çarpıcı etkiyi azaltmak istemediğim için sadece küçük bir alıntı ile tanıtmak istiyorum kitabı:

...
dağıldım boşlukta öyle berduştu dilim
vah ben kimim, ben kimin kendisiyim




Aylin Acar - Vişne Çürüğü 'nü okudum daha sonra. Kısacık bir kitabın bu kadar dolu ve yoğun olması, günümüz plaza insanının günlük problemlerinden tutun da akıl almaz tesadüfleri küçücük yüreğinde çözmeye çalışan ve sevgiyi yanlış yüreklerde arayan bir kızın Işık'ın hikayesini kimi zaman tebessümle kimi zaman hüzünlenerek bir solukta okudum. Okuduktan sonra bazı kitaplar vardır ya hani hiç bitmez, onu hatırlatan bazı objeler ile çıkıverir karşınıza. Ben Vişne Çürüğü'nü görüyorum bazen rujlarımın arasında.




Yitik Ülke Yayınlarına
http://www.yitikulkeyayinlari.com/ 'dan
Facebook hesaplarına şuradan twitter hesaplarına ise şuradan ve buradan  ulaşabilirsiniz.

Keyifli okumalar dilerim...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder