12 Mart 2014 Çarşamba

İzmir 19. Kitap Fuarı

İzmirli kitap kurtlarını sevindirecek yazımı çok sevdiğim İzmirli arkadaşım Seda'nın evinden bildiriyorum. İyi okumalar ^^


Bu sene 19.su düzenlenen İzmir Kitap Fuarı 19 - 27 Nisan 2014 tarihleri arasında yüzünüzü güldürecek, kitaplıklarınızı kitaplar ile dolduracak. Ajandalarınıza, telefonlarınıza ya da tarihleri hatırlama amacıyla kullandığınız diğer eşyalarınıza fuar tarihini not etmeyi unutmayın. Fuarın web sitesine şuradan ulaşıp imza günleri ve söyleşiler ile ilgili ayrıntılı bilgileri ilerleyen zamanlarda alabilirsiniz. Şu an için yayınlanmış bir etkinlik / imza günü takvimi yok maalesef.


Fuara dair kesinleşen ve yüzümüzü güldüren tek haber ise bu seneki Onur Konuğu'nun Feyza Hepçilingirler olması. Türkçe "Off" kitabı ile neredeyse hepimizin kitaplığında kendine yer bulan Feyza Hanım'ın kitaplarını lisedeki Edebiyat Öğretmenim'in zorunlu kılması üzerine okumuştum. Hayatım boyunca derslerde "zorunlu olarak oku!" denilen hiç bir kitabı okumayan ben yani kitap okumanın zorunluluk değil gönüllü bir okuma hali olduğunu savunan Ceren ^^ incelemek için elime aldığım kitabı bitirdiğimi görünce "ilk"ler listeme bir skor daha kayıt etmiştim. Kısacası zorunlu olarak sunulsa bile büyük bir zevkle okunan güzel bir eser yaratmış Feyza Hanım. Üzerinden uzun yıllar geçmesine rağmen kitaptaki hayatın içinden, neredeyse hepimizin her gün yaptığı dilimize dair yanlış kullanım örneklerini hala daha ilk gün ki gibi hatırlıyorum.


Kitaba dair alıntılar yapmayı bu ve gelecekteki yazılarımda düşünmüyorum. Alıntı yapmak bana dizinin / filmin sonunu söyleyen o itici insanlardan olacakmışım hissi veriyor ve eğer bu alıntılama işini yapıp devam ettirirsem bir gün birilerinin kitabının en güzel yerini yumurtlayan ispiyonculardan olacağım endişesini yüreğimin derinliklerinde taşıyorum. Herhangi bir mecrada okumayı düşündüğüm kitaptan alıntılar görmeye tahammül edemediğim için bu blogda kitaplara dair yapmayı düşünmediğim tek şey "alıntı yapmak" ...

Fuar haberini ve alıntı meselesine getirdiğim açıklamalarımı yaptığıma göre sizlere son olarak Feyza Hepçilingirler'in eserlerini inceleyebileceğiniz bir adresi şuracığa bırakarak yazımı bitiriyorum.

İzmirli arkadaşlara keyifli, bol sohbetli, bol imzalı fuar dileklerimle...

Kitap Mimarı
Ceren KANDİL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder